SNACKS DIE JE ZONDER SCHULDGEVOEL KUNT ETEN

Op dit moment ben ik bezig om iets gezonder te leven. Minder snoep en andere ongezonde snacks en meer gezonde tussendoortjes. Maar ik merk d...

Op dit moment ben ik bezig om iets gezonder te leven. Minder snoep en andere ongezonde snacks en meer gezonde tussendoortjes. Maar ik merk dat ik dat in het begin nog best wel lastig vond, maar nu ik een beetje weet wat prima tussendoortjes zijn, vind ik het een stuk makkelijker (en lekkerder). In dit artikel kun je een overzichtje vinden van lekkere en gezonde snacks.




Ik eet niet zozeer gezonder omdat ik wil afvallen, maar ik eet heel erg veel ongezonde dingen en dat is natuurlijk niet goed voor je lichaam. Daarom probeer ik ongezonde snacks in te wisselen voor fruit, noten en dat soort dingen.

ZUIVEL

- Magere kwark. Magere kwark bevat weinig vet en bevat het een hoog eiwitgehalte. Veel mensen houden niet van kwark, maar met wat fruit of suikervrije ranja is het erg lekker. Verder moet ik erbij vermelden dat je er aan moet wennen. In het begin hield ik ook niet van kwark, maar nu kan ik het zelfs zonder toevoegingen eten.
- Optimel 0% vet. Optimel heeft vla, yoghurt en drinks zonder vet en toegevoegde suikers. Er zijn veel verschillende smaken, dus er is voor ieder wat wils.

Tumblr_m4yyokuoyj1qidcdmo1_500_large


FRUIT

Natuurlijk is fruit erg gezond, maar ik heb een aantal favoriete fruitsoorten.
- Kiwi's. Kiwi's worden niets voor niets vitaminebommetjes genoemd.
- Aardbeien. Aardbeien zitten vol met vitamine C, vezels en vitamine B9.
- Appels. Ik vind de kleine appeltjes van Albert Heijn echt heerlijk en ze zijn ook nog eens erg gezond. Appels zijn een bron vol vezels (vooral met schil) en bevat anti-oxidanten .
- Perzikken. Ik ben vooral dol op wilde perzikken, heerlijk!
- Meloenen. De watermeloen bestaat voor 95 procent uit water! Een goede dorstlesser dus in de zomer. Watermeloenen zijn ook rijk aan ijzer, kalium en vitamine C.
- Grapefruits. Grapefruits kunnen helpen bij het afvallen en zitten boordevol vezels.

GROENTEN

- Komkommer. Een komkommer bevat erg weinig calorie├źn en bestaat voor 96% uit water. Een komkommer bevat geen vitaminen, maar wel caroteen.
- Worteltjes. Ik vind de geschrapte worteltjes van bijvoorbeeld Albert Heijn erg lekker. Ik vind vooral de bite van de wortels erg lekker.
- Cherrytomaatjes. Deze tomaatjes bevatten vitamine C en zijn erg makkelijk mee te nemen.

Tumblr_m7jxxqrzs21qjdx5qo1_500_large


OVERIG

- Ongezouten noten. Noten bevatten wel redelijk veel vet, maar het gaat hier vooral om meervoudig onverzadigde vetzuren (omega-3). Dit zijn dus gezonde vetten. Naast deze goede vetten bevatten noten ook vitamine B, eiwitten, calcium en ijzer. Een aantal voorbeelden van gezonde noten zijn: walnoten, amandelen, cashew noten, hazelnoten en pecan noten.
- Eieren. Eieren zijn gezond en hier word je niet dik van. Een eitje op z'n tijd is dus hartstikke prima. Zelf bak ik mijn eitjes altijd in olijfolie in plaats van in boter, dit scheelt weer vetten.

Dit zijn de gezondere tussendoortjes die ik het lekkerst vind. Ik ben ook wel benieuwd of jullie nog goede tips hebben. Dus mochten jullie iets weten, laat het weten in de comments!


Foto's: WeHeartIt.

tags: gezonde snacks, healthy tussendoortjes.

You Might Also Like